Naar de inhoud springen

Inloggen

IENC

  • Home
  • Over het IENC Kennisportaal
  • Documenten
  • Links
  • Kenniskring IENC
  • RIS index

C.1.3 Gebied met type markeringssysteem

Publicatie datum: 2016-10-05

Datum vaststelling: 07-10-2015


Definitie

Een gebied waarin het type markeringssysteem / of een gemeenschappelijke richting van de betonning is toegepast.


Codeerinstructies

IENC-NL codeerinstructie:

IALA geldt voor maritieme gebieden (w.o. Waddenzee en Westerschelde), SIGNI voor binnenvaarwegen. Beide systemen verschillen met name v.w.b. de betonningsrichting. Zie bijlage.

Het eigenlijke object m_nsys moet in de IENC gebruikt worden wanneer het betonningssysteem afwijkt van het genoemde systeem in de cell header. Maar in een database is het te gebruiken om overal aan te geven wat geldig is.

EG codeerinstructie:   c-1-3-navigation-system-of-marks


Aandachtspunten

– Er is een scheidingslijn tussen de twee betonningssystemen nodig.


Objectcodering

m_nsys(A),marsys


Prioriteit uitgifte updates:
Dynamisch ( 2 uur – 7 dagen) / SemiDynamisch (2 weken-halfjaar) / Statisch (halfjaar-gepland)
Nauwkeurigheid : Grootschalige / Mediumschalige / Kleinschalige Topografie


Bijlagen

SIGNI en IALA


Referenties

http://www.iala-aism.org/

SIGNI: Signs and Signals on Inland Waterways (United Nations Publication)

Tags Onderwerpen: C.1.3, m_nsysEncoding Guide 2.4: C.1.3

Index

  • Algemeen
  • A. Inleiding
  • B. Algemene instructies
    • B Verwijzing naar bronnen en het coderen van extra object informatie
      • B Voorbeeld van extra object informatie via PICREP (brug)
  • C. Metagegevens
    • C.1.1 Gebied binnen de ENC dat informatie bevat
    • C.1.3 Gebied met type markeringssysteem
    • C.1.4 Gebied dat het referentievlak voor dieptegegevens beschrijft
    • C.1.5 Gebied dat het referentievlak voor doorvaarthoogte beschrijft
    • C.1.6 Gebied met uniforme kwaliteit van de gegevens
    • C.1.7 Gebied met uniforme betrouwbaarheid van meetgegevens t.b.v. gedetailleerde diepte informatie
  • Geografie
    • D.1 Hydrologie
      • D.1.1 Kanaal (niet bevaarbaar op kaartschaal)
      • D.1.2 Rivier (niet bevaarbaar op kaartschaal)
      • D.1.3 Naam Vaarwater
    • D.2 Topografie
      • D.2.1 Land
      • D.2.2 Gebiedsnaam t.b.v. oriëntatie
      • D.2.5 Natuurlijke oeverlijn
    • E.1 Bebouwing, gebouwen, grenzen
      • E.1.1 Bebouwde gebieden
      • E.1.2 Gebouw van nautisch- en/of navigatie belang
    • F.1 Herkenningspunten
      • F.1.1 Herkennings- en oriëntatie- punten
    • G.1 Bruggen, tunnels, constructies over de vaarweg
      • G.1a Doorvaarthoogte informatie in de IENC
      • G.1b Doorvaartbreedte informatie in de IENC
      • G.1.1 Basculebrug
      • G.1.2 Boogbrug(gen)
      • G.1.3 Vaste brug
      • G.1.4 Hefbrug
      • G.1.5 Hang- Tui- brug
      • G.1.6 Draaibrug
      • G.1.7 Tunnel
      • G.1.8 Kabelleiding overspanning boven de vaarweg
      • G.1.9 Pijpleiding overspanning boven de vaarweg
      • G.1.10 Pijlers en ondersteuning van bruggen , kabels en pijpleidingen
      • G.1.11 Loopbrug
    • G.2 Waterloopkundige objecten
      • G.2.1 Dijk
    • G.3 Installaties, nautische infrastructuur
      • G.3.2 Bunkerstation
      • G.3.12 Afmeervoorziening
      • G.3.13 Openbare ligplaats
    • G.4 Sluizen en Bijzondere Kunstwerken
      • G.4.3 Sluiskolk
      • G.4.4 Sluisdeelkolk
      • G.4.5 Sluisdeur
      • G.4.9 Stuw / waterkering (doorvaartopening)
  • Hydrografie
    • I.1 Diepte informatie vaarweg en vaarwater
      • I.1.1 Diepten ten opzichte één referentievlak
      • I.1.3 Gebied met onderhoudsdiepte
      • I.1.4 Vaarweg
      • I.1.5 Vaarwegdiepte – projectdiepte
    • I.2 Diepte contouren
      • I.2.1 Diepte contouren ten opzichte één referentievlak
    • I.3 Diepte Referenties
      • I.3.1 Diepte indicator
      • I.3.2 Hoogwater markering
      • I.3.3 Hoogteschaal voor doorvaarthoogte
      • I.3.4 Waterstand meetstation
    • J Obstructies, Wrakken (rotsen niet in NL)
    • K.1 Onderwaterkabels
    • K.2 Onderwaterpijpleidingen
    • L.1 Vaarlijnen (tracks en routes)
      • L.1.4 Vaarwegas
      • L.1.5 Zone met verkeersscheiding
    • L.2 Veren (vaarbaan veerpont, waterbus)
    • L.3 Aanvullende referenties voor navigatie
      • L.3.2 Afstandsmarkering langs de vaarwegas
      • L.3.3 Afstandsmarkering aan de wal
    • M.1 Ankergebieden en ligplaatsen
      • M.1.1 Ankergebied
      • M.1.2 Ankerplaats
      • M.1.3 Ligplaats zonder goederenoverslag
        • M.1.3.6 Wachtplaats (Ligplaats zonder goederenoverslag)
      • M.1.4 Ligplaats met goederenoverslag
    • M.2 Gebied met beperking
    • M.3 Waarschuwingsgebied
    • M.4 Diverse begrensde gebieden
      • M.4.1 Communicatie gebied
  • Nautische hulpmiddelen en services
    • N.1 Lichten (licht opstellingen)
      • N.1.1 Navigatielicht op brug
      • N.1.2 Hulpnavigatielicht op opstand
      • N.1.3 Licht in lichtenlijn
      • N.1.4 Richtinggevend sectorlicht met zeer kleine hoek
      • N.1.5 Sectorlicht
    • O.1 Boeien
      • O.1.1 Scheidingsmarkering (boei)
    • O.2 Bakens en dagmerken
    • O.3 Borden [scheepvaarttekens]
      • O.3.1 Borden [scheepvaarttekens]
      • O.3.2 Borden [scheepvaarttekens] op bruggen
    • P.1.1 Mistsignaal
    • Q. Radar, Radio, Elektronische positionering
      • Q.2.1 Meldpunt marifoon
    • R. Dienstverlening
    • S. Kleine faciliteiten voor vaartuigen
    • T. Tijd en gedrag
    • U. Wettelijke ECDIS
      • U.1.1 Maximaal toegestane afmetingen
      • U.1.2 Maximaal toegestane vaarsnelheid
  • V. Afkortingen
  • W. Gebruikelijke benamingen
  • X. Verwijzingen
  • Z. Wijzigingenregister
  • Home
  • Over het IENC Kennisportaal
  • Documenten
  • Links
  • Kenniskring IENC
  • RIS index

Service

  • Contact
  • Over deze site
  • Veelgestelde vragen
  • Colofon

Over deze site

  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheid
  • Disclaimer